Main logo
Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

Nytt turistbolag i Åre satsar på exklusivitet och året-runt-turism

Bakom turistsatsningen ”This is Åre” står Åreprofilerna Janne Wärvik och Lars Skarke. Tanken är att turistbolaget ska erbjuda ett exklusivt urval av boenden, aktiviteter, transporter och skräddarsydda upplevelsepaket.

Annons

Idén bakom ”This is Åre” grundar sig i Janne Wärvik och Lars Skarkes 30-årig kärlek och nära relation till Åre.

– Åre är en fantastisk destination som ligger oss oerhört varmt om hjärtat. Med ”This is Åre” vill vi underlätta för alla gäster som söker det lite mer exklusiva, som vill ha en lite högre kvalitet och servicenivå, skriver Lars Skarke i ett pressmeddelande.

Janne Wärvik och Kevin Kirk. Foto: Christofer Thorén

Kevin Kirk, vd på det nya turistbolaget, menar att Åre är oslagbart både på vintern och på sommaren, men att man har haft svårt att locka dit de lite mer exklusiva målgrupperna.

– Här finns en stor målgrupp, både i Sverige och internationellt, som man historiskt haft svårt att nå, skriver han i ett pressmeddelande.

– Tjänsten är nätbaserad, men grundar sig i personlig service och stort förtroende. Ambitionen är att man tryggt ska kunna lägga ansvaret för en perfekt upplevelse med familjen, konferensen eller ledningsgruppen i händerna på oss, skriver han vidare.

”This is Åre” planerar att lansera sin tjänst i samband med den första riktiga vinterhelgen i Åre, när liftarna drar igång på allvar. Enligt Kevin Kirk har det redan strömmat in bokningar och intresseförfrågningar.

Mer läsning från Åre:

[+] Nu öppnar Fävikens nya satsning i Åre – Magnus Nilsson: ”Nu har vi tre saker samtidigt det är kul”

[+] Tillståndsansökningar i Åre ska bli smidigare för eventarrangörer

Annons
Annons
Annons