Main logo
Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

INSÄNDARE: Hjälp med teknikinställningar borde ingå i köpet!

Annons

När man köper teknikprylar som mobiltelefoner, surfplattor med mera, borde butikerna hjälpa till med att göra de inställningar som behövs för att man ska kunna använda grejerna och visa hur de fungerar, till exempel; e-post, sms, meddelanden, tid, skapa Googlekonto, datum och ställa in språket på svenska.

Det borde de göra automatiskt när man köper varorna. Frågar man om de kan göra det ska de ha betalt för tjänsterna. De borde vara gratis när man betalar så mycket. De skulle absolut finnas en person på dessa ställen som hjälper till med dessa saker, de borde ingå i köpet utan kostnad.

Sedan är det här en hel djungel och det är frågor allt eftersom som dyker upp. Och vi som är äldre har svårare med den nya tekniken. Ringer man tillverkaren och frågar om inställningar och funktioner, då ska de skicka en manual som man inte förstår någonting av.

Tycker att det är butikernas ansvar. Ni borde ha en person som bara arbetar med dessa saker. Skärpning! Så länge som ni inte tillhandahåller den här tjänsten gratis kommer ni att förlora kunder.

Jag kommer inte att köpa en pryl till på affärer som Elgiganten och Telia.

Upprörd pensionär

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv artikel
Annons
Annons
Annons