Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

INSÄNDARE: Tele2 gör inget åt alla avbrott

Annons

När vi flyttade upp permanent till Frostviken i somras beslutade vi att välja varsin mobil- och internetleverantör. Om något skulle strula med en av uppkopplingarna så skulle vi i alla fall ha en förbindelse som fungerande. Min gamle far som är 91 år bor nere i södra Sverige. Att inte kunna nås på mobilen känns mycket olustigt - något kan hända honom när som helst. 

Jag valde Tele2 till både mobil och internet. Det ingick obegränsad surf och månadskostnaden var låg. Allt fungerade till en början bra, sedan började problemen.

Flera gånger under hösten låg tjänsten nere flera dagar. I december var det först ett antal kortare avbrott, sedan var det avbrott under i stort sett hela julhelgen, därefter fungerade det igen någon dag för att åter fallera. Avbrottet varade i några dagar, uppkopplingen fungerade korta perioder för att sedan försvinna. På trettondagen hade jag fortfarande ingen uppkoppling. 

Har haft otaliga diskussioner med Tele2. De kan aldrig kan svara på vad som är fel och vad man gör åt det.

Man säger att driftstörningar inte loggas och enda gången man kan felsöka är när tjänsten inte fungerar. Detta ställer jag mig mycket frågande till – självklart borde företaget vara intresserat av att följa upp när något fel uppstår och åtgärda det.

Flera av mina grannar funderar nu, liksom jag, på att byta leverantör. Oavsett hur bra erbjudande man fått när det gäller mängden surf och månadskostnad måste ju tjänsten fungera. Annars är erbjudandet helt ointressant.

Ett eller annat avbrott under kortare tid är ingen stor sak - det kan självklart inträffa någon gång. Men inte i den omfattning som varit den senaste tiden.

Det enda som verkar återstå för att säkra kontinuerlig uppkoppling är att byta leverantör.

Besviken Gäddedebo

---

Svar direkt från Tele2: Vi ber verkligen om ursäkt

Vi vill verkligen be om ursäkt för att vi inte lyckats åtgärda problemet runt Gäddede mer skyndsamt, och har full förståelse för att det har orsakat frustration.

Dessvärre har vi problem med en länk som påverkar signalerna mellan masterna i området, vilket har förvärrats på grund av väderförhållandena. Reservdelar är beställda och så snart de anländer kommer teknikerna kunna åtgärda störningarna permanent.

Vi ber också om ursäkt för att ni fått otydlig information från vår kundtjänst. Våra tekniker loggar alla driftstörningar och detta ska självklart synas i alla våra system. Vi kommer att följa upp våra interna rutiner för att undvika att detta missförstånd sker igen.

Det är beklagligt att vi inte lyckats lösa problemen runt Gäddede permanent och vill gärna komma i kontakt med alla de kunder i området som upplevt problem, för att se hur vi kan kompensera för händelsen. De är välkomna att kontakta vår kundservice.

Louise Ekman, pressansvarig Tele2

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv artikel

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv artikel

Mer läsning

Annons