Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

Problem i Lima för Strömberg och Nyman

Det blev inga stora länsframgångar i LBC-ruschen i Lima.
Magnus Strömberg såg länge ut att nå en topplacering men körde av på sista sträckan och Jocke Nyman hade det struligt hela vägen.

Annons

Jocke Nyman, JMK, hade stora förhoppningar på att kunna vara med i den absoluta toppen i helgens supercuprally i Lima i Dalarna. De förhoppningarna kyldes dock ned ganska omgående.

– Mitt på första sträckan var började ratten flytta sig, till slut hade den vridit sig ett kvarts varv.

– Det kändes väldigt märkligt, ungefär som att styrstaget var på väg att gå av, berättar Nyman.

att det var lite oroligt att köra vidare utan att veta vad som väntade. Att tappa styrningen är väl, näst efter att tappa bromsarna, det värsta man kan råka ut för.

Men vidare körde Nyman med de blygsamma placeringarna 28-17-25 på de tre första sträckorna.

– Men det var inte bara styrningens fel att det gick dåligt, jag hade en snurrning och en avåkning också.

På den sista specialen klämde dock Nyman till med att vara snabbaste grupp N-bil på en total fjärdeplats.

– Men då får jag väl erkänna att det gick lite på chans, säger han.

– Ja, det känns bra att vi fick de här tio milen, det behövde vi, avslutar Nyman som blev bäste jämte med en total 15:e plats.

Länge såg han dock ut att få pisk av Magnus Strömberg, MK Nordjämten, som gjorde en mycket gedigen insats på tre av fyra sträckor.

Efter tre sträckor låg Strömberg på en mycket meriterande niondeplats (femma bland grupp N-bilarna) – tyvärr slutade dagen med en avåkning på sista specialsträckan. Mycket snöpligt.

Anders Jonsson, JMK, blev 17:e i den stora klassen för A-förare med tvåhjulsdrivna bilar och 49:a totalt – tre placeringar före klubbkamraten Lennart Gälliner.

Annons
Annons