Erik från Östersund representerar Sverige under reklamtävling i Cannes: ”Superkul”
Uppdraget var att marknadsföra Stroke-riksförbundet.
Erik Filén från Östersund och hans kollega Samuel Skwarski på reklambyrån Volontaire ville nå en yngre målgrupp, bollade idéer och kom fram till kampanjen Counter-stroke.
Motståndarna föll och nu ska kollegorna representera Sverige i den prestigefyllda reklamtävlingen Young Lions i franska Cannes.
I uttagstävlingen hade Erik Filén och hans kollega drygt en vecka på sig att komma på en digital kampanj till Stroke-riksförbundet. I Cannes kommer de att ha 24 timmar och uppdraget avslöjas på plats. ”Jag hoppas att vi kommer kunna använda våra förkunskaper på ett fördelaktigt sätt och att vi får något fundera på men som vi ska lösa på ett bra sätt,” säger han. Fotomontage: TT/Privat
Annons
Idén till Counter-stroke kommer från det välkända datorspelet Counter-strike, som funnits sedan 1999 och än i dag spelas världen över.