Annons

Annons

Annons

Annons

Annons

Östersund

Insändare
När man än kommer är det lång väntetid på Swedbank

Detta är en insändare.Åsikterna är skribentens egna.

Jag håller fullständigt med insändaren ”God man” i tidigare inlägg.

Lång väntan på att få uträtta bankärende (26 april)

Annons

Jag har själv 13 uppdrag som både god man och förvaltare, och systemet är många gånger krångligt för oss då vi måste besöka bankerna personligen för olika bankärenden åt våra huvudmän.

Annons

(Har du något att säga? Här kan du enkelt skriva och skicka in en insändare eller debattartikel.)

Swedbank är den bank i Östersund som tar särdeles längst tid att besöka. Jag har varit på denna bank många gånger 1,5–2 timmar för ett så enkelt ärende som att få tillgång till min huvudmans konton.

Det är under all kritik och det händer inget trots att man uttalar sitt missnöje, vilket är väldigt konstigt. Det spelar ingen roll vilken tid på dagen man kommer dit så är det kö (om man inte står i snålblåsten utanför klockan 9.30 innan de öppnat, vill säga). Tisdag 26 april kom jag dit 9.45, var nummer 6 in på banken och ändå tog det drygt 1,5 timme innan ärendet var klart.

Kunderna klagar och hotar med att byta bank, men inga fler kundplatser öppnas. Betyder det då inget om till exempel, jag som själv har Swedbank, tar mina åtta huvudmän i den banken och byter till annan bank? Samtidigt som många andra med flertalet uppdrag gör samma sak.

Gå enstaka meter åt höger eller vänster till en bank med 15 minuters väntetid istället. Det är lockande, men innebär otroligt mycket arbete och stök för att byta åt så många personer som inte klarar av att sköta sin ekonomi själva.

Besviken kund och ställföreträdare

Nästa artikel under annonsen

Till toppen av sidan
Hej! Vi använder cookies.
Vi gör det för att förbättra funktionaliteten på sajten, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att allt fungerar som det ska.
Vår policy