Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

Ät grönsaker, träna mycket och sov gott!

”Så ser du tio år yngre ut”, lyder rubriken på tidningsartikeln.

Annons

Åhå! Klart man hajar till, för vem vill inte se yngre ut? Tänk att få visa leg på Systembolaget och åka på halv biljett på bussen. Hehe ... Jag gnuggar mig i händerna och läser vidare i artikeln:

Jag tar fram papper och penna och är beredd att checka av punkt efter punkt.

Check! I dag åt jag två clementiner på jobbet och gurka till lunchen. Räcker det?

Jorå, GI-svängen har jag försökt mig på. Tur att jag gillar både blomkålspuré och quinoa. Kvällsmackan är en svår ovana att bryta. Men jag äter bara en ...

Hmm. En problempunkt. Jag har svårt att skilja det ena fettet från det andra. Men jag tar i alla fall mindre smör på mackan. Eller förresten, jag äter ju inte mackor längre, jag GI:ar. Ha!

Ooops. Det där kortet på Friskis är inte speciellt nött i kanterna, och jag borde verkligen promenera mera. Men det är ju så skönt att luta ikull sig i soffan efter middagen.

Check! Då och då, inga problem. Men inte för ofta – det gäller att välja sina ovanor med omsorg.

Check! Jag sover jättegott, helst på morgonen.

Jag borstar och sköljer och har mig. OBS! Ny vana att lägga till: tandtråd varje kväll!

Check! Det är ju precis det jag gör när jag hamnar i soffan efter middagen. Då när jag egentligen borde motionera.

Hur? Korsord & sudoku? Eller är dvd-boxar godkänt? I såfall: Check!

nya vanor ska till. Inte alltid helt lätt i strävan efter ett hälsosammare liv.

I dag fortsätter vi vår serie om förändring i lördagsbilagan.

Mer läsning

Annons