Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

Clas Ohlsons kamp mot mobilkund

I januari fick en kund rätt mot Clas Ohlson när det gällde en mobiltelefon. Men företaget kämpar vidare för att få rätt i ARN.

Annons

Allmänna reklamationsnämnden ansåg att kunde hade rätt till ersättning för telefonen han köpte i december 2012 och som slutade fungera i juli 2013.

Företaget vägrade att avhjälpa felet med hänvisning till att mobiler med touchscreen inte får bäras i fickan och att den hade utsatts för yttre påverkan.

Men ARN delade inte den uppfattningen.

Clas Ohlson fortsätter dock att driva frågan. I en första skrivelse i slutet av januari hävdar företaget att bilder som skulle utgöra bevismaterial skickats via e-mejl flera gånger till ARN men inte kommit fram. Bilderna skulle även ha faxats utan att de nått mottagaren.

Den 24 mars skickades från Clas Ohlson ytterligare en skrivelse till ARN om att bilderna tidigare även hade sänts med vanligt brev men inte kommit fram och att de nu skickats in i dubbla exemplar.

Huruvida ARN fått bilderna eller kommer att ta upp ärendet igen är i nuläget oklart.


Anita Östberg
060–197148

anita.ostberg@st.nu

Artikeln kommer från ST.nu

Läs också: http://op.se/nyheter/inrikes/1.7022936-clas-ohlson-har-ersatt-mobilen