Annons
Vidare till op.se
Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig samt för att säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska. ⇒ Läs mer om cookies

Insändare: Inte underligt att kundnöjdheten är låg för Strömsunds hyresbostäder

Ser i tidningen Hem och Hyra att Strömsunds hyresbostäder ligger dåligt till ifråga om kundnöjdhet. Kan det bli annat när man river handikappanpassade lägenheter i markplan och vill att folk ska flytta därifrån till flervåningshus med trappor utan hiss?

Man vill riva hus med tolv lägenheter varav tio är uthyrda, och man har inte ersättningslägenheter till alla dessa hyresgäster på orten.

Man erbjuder hyresgäster som bor i det hus man vill riva en annan lägenhet. Sedan kommer man med beslutet att även det huset ska rivas inom kort.

Man hyr ut en lägenhet i ett hus och några veckor senare får hyresgästen höra att huset ska rivas och de kommer att behöva flytta.

Och det här inträffar efter undersökningen,

Är det att uppfylla målet om kvalité som styrelsen har uppställt i sin målplan för 2018–2022, som anger: ”Bolagets verksamhet skall bedrivas med ambitionen att tillfredsställa och helst överträffa kundernas krav, behov och förväntningar.”

Då kundnöjdheten är så låg för Strömsunds hyresbostäders agerande så borde det vara dags för kommunledningen att se över bolagsordningen, hur bolaget är organiserat och hur de agerar mot medborgarna i kommunen,

Önskar att Strömsunds hyresbostäder kunde motivera agerandet bidrar till förbättring. Då bolaget agerar på uppdrag av kommunen får kommunen gärna förklara hur de ser på bolagets agerande samt även inlägg från de olika politiska partierna i oppositionen.

Förundrad

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv artikel