Annons
Vidare till op.se
Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig samt för att säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska. ⇒ Läs mer om cookies

Insändare: Replik till Comhem: Jag ställer mig frågande till era rutiner

Att det löstes på ett i slutänden bra sätt tackar jag Comhems personal för. Är glad att jag var så noggrann med mina noteringar i samband med besöket.

Insändare: Se upp för Comhems avtal (29 mars)

En tydlig beskrivning av vad som blev sagt, och faktumet att ett felaktigt telefonnummer var angivet på legitimationen har redan överlämnats till ansvarig chef på Comhem och tidigare vidarebefordrats till er.

Beträffande era rutiner så ställer jag mig frågande. Enligt uppgift på hemsidan ska besöket vara godkänt av fastighetsägaren, och vi som får besök ska ha fått en skriftlig avisering tre–fem dagar innan. Jag kan emellertid inte påminna mig att jag sett någon avisering.

Insändare: Comhem svarar: ”Våra säljare har tydliga regler” (30 mars)

När jag ser vad ni erbjuder till dem som ska sälja era produkter (minst 50 000 kronor per månad och därutöver olika belöningar), samt vilka kvalifikationer som önskas för era hemförsäljare – då förstår jag att det kan vara lockande att "frisera sina erbjudanden” eller, med andra ord, inte säga hela sanningen.

Tror tyvärr inte att detta hade upptäckts eller rättats till med hjälp av era egna rutiner om vi inte själva varit uppmärksamma och reagerat direkt, när vi konstaterade att bekräftelsen inte överensstämde med vad som sades vid besöket.

Hoppas dock att ni gör som utlovat vid tidigare telefonsamtal – är uppmärksamma på de avtal som tecknats i området och tillmötesgående om flera känner sig dragna vid näsan.

Pensionär som nästan blev lurad

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv artikel