Annons
Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig samt för att säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska. ⇒ Läs mer om cookies

Insändare: Så drabbades vi av Postnord

Annons

Inom loppet av några veckor har vi i vår familj drabbats av följande:

Maken skulle få en leverans från Apoteket. När det packades upp, upptäckte vi att det saknades saker. När vi undersökte med Apoteket visade det sig att Postnord endast levererat en kartong av två. Efter ett par dagar fick maken kartong nummer två levererad hem.

Ytterligare några dagar senare fick han en påminnelseavi om att han hade ett paket att hämta (fast han fått det levererat hem).

Någon dag senare kom en ny påminnelseavi om paketet som han redan hade fått.

Sonen hade lagt en anmälan om ägarbyte på ett fordon i postens brevlåda vid Centralstationen. Sonen blev uppringd av en person som berättade att han hittat ägarbyteslappen i en snödriva bakom stationshuset. Den har förmodligen fladdrat iväg när brevlådan tömdes.

Jag väntar på ett paket med varor som beställts i december. När jag gjort leveranssökning, har jag fått besked att paketet levererats till min postlåda 15 januari. Jag har fortfarande (5 februari) inte fått något paket.

Jag har ringt postens nummer för reklamationer och fått besked att jag måste göra reklamation hos den jag beställt hos – fast det är Postnord här i Östersund som meddelat att de levererat paketet till min postlåda 15 januari.

Lokala chefer är aldrig anträffbara.

Jonsson

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv artikel

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv artikel