Annons
Vidare till op.se
Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig samt för att säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska. ⇒ Läs mer om cookies

Insändare: Svar från Telia: Vi beklagar att mobilt bredband inte levde upp till förväntningarna

Vi beklagar att det mobila bredbandet inte lever upp till dina förväntningar.

Insändare: Svårt att jobba hemifrån när fiber saknas (14 april)

Kapaciteten i våra nät påverkas bland annat av hur många samtidiga användare som befinner sig i ett specifikt område vid samma tidpunkt, ett mönster som självklart förändras under tider när människor inte rör sig på samma sätt som tidigare.

Vi ser alltid över kapaciteten i våra nät och planerar för utbyggnad om vi ser att det skett förändringar, exempelvis större inflyttning i ett område eller semesterorter som får toppar av trafik under sommar eller vinter.

Vårt nät är dock dimensionerat för att klara de så kallade peakar som oftast sker kvällar och helger när många är hemma. Då det inte framgår exakt var du befinner dig har jag svårt att titta närmare på vad som gör att du upplever en sämre funktion än tidigare.

När det gäller täckning och kapacitet i mobilnätet finns det många faktorer som spelar in, bland annat geografiska förutsättningar och byggnader men det kan också vara funktionen i ditt mobila bredbandsmodem.

Jag vill därför uppmana dig att kontakta vår kundtjänst så att vi får en möjlighet att titta närmre på det. Rörande din fråga om fiber skulle jag även här be dig att prata med vår kundtjänst för att se över vilka möjligheter som finns.

Magnus Limås, pressansvarig Telia

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv artikel