Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

INSÄNDARE: Oacceptabelt långa telefonköer till hälsocentralen

Annons

Jag undrar om det är bara jag som tycker att det är helt oacceptabelt att sitta och vänta i telefonkö i 40 minuter (!) för att boka en tid på hälsocentralen Frösö Strand, och ett samtal som tog 10 minuter. Har inte ens fått möjligheten att bli uppringd och behålla min plats i kön.

Det är inte klokt med telefontider som är exakt när alla normala människor jobbar. Och att boka via 1177 fungerar aldrig. Det finns aldrig tider som passar de önskemål man har.

Att gå direkt på plats till hälsocentralen för att boka tid fungerar inte heller. Det är bara telefonen som gäller. Hur kan det vara så här? Om telefonerna dör någon dag på grund av en elektromagnetisk storm, ska folk vänta tills telefonerna blir fixade?

Helt oacceptabelt. Det behövs ett annat system.

Ally

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv artikel

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv artikel

Mer läsning

Annons