Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

Surfbukten korad till Sveriges bästa platsmarknadsförare

Simon Jaktlund och Surfbukten tog på onsdagskvällen hem priset som Sveriges bästa platsmarknadsförare 2016 vid en gala i Växjö.

Annons

Surfbukten och Simon Jaktlund har korats till Sveriges bästa platsmarknadsförare 2016.

När allmänhetens röster räknats stod det klart att Surfbukten i Östersund vunnit. Och det var en glädjestrålande Simon Jaktlund som äntrade scenen för att ta emot priset ”Placebrander of the year” på galan i Växjö.

– Helt otroligt överfantastiskt känns det, att lilla bukten får vara med om detta. Och vilket kvitto på allt slit som så många gjort för att ta bukten dit den är. Nu kör vi, bara kör.

Från kommunens sida är man glad över utmärkelsen och tycker den är viktig för hela Östersund.

– Simon Jaktlund är ju en sann eldsjäl, det går inte att ta miste på att han brinner för att utveckla Östersund. Han har under de senaste åren skapat är en viktig och skön mötesplats för många Östersundsbor, en mötesplats som också stärker vår attraktivitet för både besökare och inflyttare. Östersund är känd som en vinterstad, men vi är såklart mycket mer än det. Det visar inte minst den här utmärkelsen, säger Sylvia Nord, marknadskommunikatör på Östersunds kommun.

Surfbukten var ett av fem nominerade bidrag till utmärkelsen ”Placebrander of the year”. Priset, som delats ut sedan 2013, premierar insatser inom platsmarknadsföring i syfte att stärka en plats varumärke och generera fler invånare, besökare, evenemang, investeringar eller etableringar.

Mer läsning

Annons