Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

Larmet fungerar inte

Första veckan i oktober gick mitt trygghetslarm sönder och jag meddelade det till den ansvarige, alltså Strömsunds kommun. Vi är nu inne i februari och detta är fortfarande inte fixat – varför?

Annons

Jo, det har skett en ny upphandling och man har tecknat avtal med Telenor, och de har ingen täckning i Frostviken. Det har då inte de ansvariga inom kommunen noterat, då det fungerade bra i centrala Strömsund.

Nämnas ska dessutom att landstinget har samma leverantör för sina mobila hjärtstartare som också levereras med mobilt bredband från Telenor.

Den stackars personal som sedan står här i timmar och försöker koppla upp dessa enheter som aldrig får kontakt är ju de som får ta första smällen, och det är inte rättvist.

Den som ska ha på skallen är ju den idiot som inte har koll på det område man behöver ha täckning i och tecknar dessa avtal. Besparingen är ju absolut noll och den säkerhet man eftersträvar med trygghetslarm är ju obefintlig.

Hur kan vi ha sådan inkompetens på dessa positioner inom kommun och landsting? Ersätt snarast dessa personer med någon som åtminstone kan läsa en täckningskarta och kan länets utseende geografiskt.

Lars S

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv artikel

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv artikel