Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

Kakan Hermansson hoppar av mobilkampanj – upplever situationen som hotfull

Konstnären Kakan Hermansson hoppar av mobiloperatören Comviqs nya reklamkampanj.

Annons

Kakan Hermansson.

Hermansson var en av tio kända personer som ska vara ansiktet utåt för kampanjen, som uppmanar till "uttrycksfrihet och att kliva ur sin filterbubbla". Hon väljer att frivilligt lämna uppdraget då hon upplever situationen som hotfull, skriver Aftonbladet.

Nyheten om Hermanssons medverkan väckte en hel del ilskna reaktioner och protester, bland annat från befintliga Comviq-kunder som hotat med att avsluta sina abonnemang.

I ett mejl till Aftonbladet skriver Tele 2:s kommunikationschef Malin Selander att avhoppet är "oerhört tråkigt":

"Samtidigt har hon vår fulla förståelse och vårt stöd. Comviqs kampanj kommer att fortsätta som planerat. De reaktioner vi fått kring kampanjen visar tydligt varför. Uttrycksfrihet är värd att slåss för."

LÄS ÄVEN: "Kakan ställer in efter hot"

Mer läsning

Annons