Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

Insändare: Bankens eget fel att kunderna blev färre

Annons

Att allt färre kunder kommer till banken beror helt och hållet på banken själv! Öppettiderna som en gång var anpassade till kunderna (10–15, torsdagar öppet till 18), ändrades hastigt och lustigt av styrelsen i Stockholm (?) till 10–13, öppethållandet på torsdagar till 18 togs bort helt. Därmed försvann sista chansen att uträtta bankärenden för vanligt folk.

Efter ett tag så stängdes banklokalen helt "pga. för få kunder", ja tro f-n det!

Insändare: Allt färre kunder går in på banken (15 november)

Det märkligaste är dock att personalen finns kvar och klumpas ihop i en enda bank i Östersund, vilket betyder långa väntetider för oss kunder och stress för personalen, för att inte tala om missade busstider hem till byn.

Telefonbanken, som skulle ersätta bankkontoren, blev ingen bra lösning. Där har vi upplevt väntetider från allt mellan 20 till 70 minuter och blev dessutom skickats från det ena kontoret till det andra.

Nej, den enda lösningen jag ser är att åter öppna banklokalen i de mindre samhällena.

Pensionär med rullator och ingen Iphone

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv artikel

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv artikel

Mer läsning

Annons