Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

Panik eller slug taktik?

/
  • Ella Bohlin, KD:s förstanamn till EU-valet, blir tv-kändis nu i vår. Här syns hon med partiledare Göran Hägglund.

Annons

satsar på tv- reklam inför EU-valet. Det är TV4 som öppnat för denna möjlighet och Göran Hägglund & Co hakar på. Sannolikt hänger det samman med partiets svaga opinionssiffror. Ett parti som befinner sig i gränszonen mellan att klara sig vidare i riksdagen i valet 2010 har inte råd att misslyckas i förpostfäktningen – stundande EU-val. Dåliga siffror där och KD riskerar få arbeta ännu mer i motvind.

att KD tar en politisk risk genom att nu bli först på plan – men partiet gör en kalkylerad riskanalys i förhoppning om att nå ut till ett bredare väljarunderlag än hittills.

Lite luktar det panik, men okey då – varför inte i Sverige när många andra länder haft denna möjlighet sen länge.

De andra partierna lär knappast sitta overksamma och titta på. Här vankas fortsättning, säkert till TV4:s stora glädje och kanske till partikassörernas stora vånda.

Mer läsning

Annons