Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

Insändare: Svar från Telia: Därför höjer vi avgifterna

Annons

Den här prisjusteringen baserar sig på en rad olika faktorer. Allt fler kunder väljer att lämna hemtelefoni via kopparnätet för att gå över till moderna tjänster som bredbandstelefoni eller mobila lösningar.

Med allt färre kunder kvarstår däremot samma underhåll och drift, som blir allt mer kostsam då det är en gammal och känslig teknik.

Insändare: PRO: Telia måste se över prishöjningen (25 augusti)

Insändare: Rena ockerpriserna hos Telia (23 augusti)

Även efter höjningen är hemtelefoni via kopparnätet en prisvärd tjänst, och vi har dessutom ett särskilt prisavtal med låga samtalskostnader och utan månadsavgift som heter Plus, särskilt framtagen för dem som fyllt 60.

Har man eller testar bredband kan man i stället välja bredbandstelefoni för endast 40 kronor per månad – en lösning som baserar sig på en helt annan teknik men som inte gör någon skillnad i funktionalitet i hemmet.

Vi har även säkra mobila lösningar, speciellt framtagna för samma upplevelse som traditionell hemtelefoni. Vi vill med det kunna erbjuda enkla lösningar som inkluderar de allra flesta förutsättningar.

Pappersfaktura är förenat med en kostnad, även när man har autogiro. Autogiro innebär att du inte själv behöver lägga in din betalning, men vi behöver fortfarande redovisa vad det är du ska betala för och därför produceras en pappersfaktura. Med e-faktura kommer fakturan elektroniskt och på så sätt slipper man fakturaavgift.

Du är alltid välkommen att kontakta vår kundtjänst för hjälp och svar på frågor kring detta så kan vi tillsammans se över de alternativ som passar just dig.

Roija Rafii

Telias pressavdelning

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv artikel

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv artikel

Mer läsning

Annons