Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

INSÄNDARE: Svar från Telia: Vi tar ingen avgift för e-faktura

Annons

Vi vill absolut inte ”ha bort” våra kunder med fast telefoni. Ni och alla andra kunder är det absolut viktigaste för oss.

INSÄNDARE: Telia vill få bort oss med fast telefoni (7 februari)

Den prisförändring som vi genomförde för Telia Bas, alltså telefoni över kopparnätet, förra året beror på att alltfler kunder lämnar kopparnätet och går över till moderna nätlösningar som mobilnät och fiber. Tyvärr har vi samma driftskostnader för kopparnätet med allt färre kunder och därför gjordes prisjusteringen. 

Anledningen till prisförändringen för pappersfakturor beror helt enkelt på  dyrare kostnader för hanteringen av pappersfakturor, vilket i sin tur beror på att allt färre väljer att ha det. Därför rekommenderar vi alltid e-faktura om man har möjlighet. Det är kostnadsfritt och man får en enkel hantering av sina betalningar.

Du är alltid välkommen att kontakta vår kundtjänst för hjälp och svar på frågor kring detta.

Inger Gunterberg, Telia Pressavdelning

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv artikel

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv artikel

Mer läsning

Annons